Nepríjemné prekvapenia v balených potravinách nie sú ničím výnimočným, no niektoré prípady dokážu zákazníkov skutočne šokovať. Taká situácia sa nedávno stala aj zákazníčke Coop Jednoty v Trnave, ktorá si v balenej šunke zakúpenej pod značkou obchodu našla nečakaný „bonus“ – kliešťa. So svojou skúsenosťou sa pritom podelila na skupine Nekŕmte nás odpadom.
„Videla som už kadečo, ale kliešťa v balenej šunke ešte nie. Kliešť nebol na prvom plátku šunky, takže ho pri kúpe nebolo vidieť. Ide o šunku predávanú pod značkou Coop Jednota,“ uviedla rozhorčená zákazníčka vo svojom príspevku na sociálnych sieťach. Jej skúsenosť okamžite vyvolala vlnu diskusie.
Naň reagovalo množstvo ľudí. Kým niektorí brali situáciu s humorom, ďalší opísali podobné skúsenosti, ktoré si odniesli z rôznych obchodov. „On bol celú dobu prisatý na tom prasati, to je frajer. Prasa mŕtve no kliešť sa stále drží,“ reaguje Ben. „Ja som tak mala v tlačenke včelu. Volala som výrobcovi. Prišli po tlačenku a doniesli mi plnú tašku iných výrobkov,“ podelila sa so svojim prípadom Lucia. „Ja som mala minule v balíku slimáka. Všimla som si to až keď to chruplo medzi zubami a vypľujem slimáčika aj s búdkou,“ uviedla Eva.
V diskusii však nechýbali ani hlasy volajúce po ráznej reakcii a riešení. Mnohí poukazovali na chybu výrobcu a odporúčali tovar okamžite reklamovať. „Idem, vrátim a hotovo. Či myslíte, že to do rána balila predavačka a dala aj bonus? Jednoznačne chyba výrobcu. Ale je pravda, že je to hnus,“ píše Eva. „Odneste to naspäť do obchodu, vrátia vám peniažky. Predavačky za to nemôžu,“ pridala sa k nej Andrea. „Tá šunka vypadá na pohľad zle. Nie to ešte aby som tam našiel kliešťa,“ dodal Milan.
K situácii sme oslovili aj obchodný reťazec Coop Jednotu, kde zákazníčka mäsový výrobok kúpila: „Reklamácie alebo sťažnosti na uvedený výrobok z dôvodu kvalitatívnych odchýlok neboli zaznamenané ani u výrobcu produktu. Interný systém riadenia bezpečnosti a kvality potravín u výrobcu je striktne nastavený a vykonávaný spôsobom, ktorý vylučuje kontamináciu výrobkov v procese výroby, krájania a balenia škodlivým hmyzom.“
Zároveň uviedli, čo majú zákazníci robiť v prípade, že si kúpia v obchode zlý výrobok. „Zákazníkov ubezpečujeme, že všetkými reklamáciami sa zodpovedne zaoberáme. V prípade zistenia odchýlok v kvalite výrobku kontaktujeme príslušného výrobcu. Zákazníkom zároveň odporúčame, aby sa v prípade zisteného nedostatku obrátili priamo na predajňu, v ktorej daný produkt kúpili. Postupuje sa podľa platného štandardného reklamačného poriadku,“ dodala Jana Kuklová, hovorkyňa Coop Jednoty.