V Trnave sa otvorí nové kreatívne centrum. Vznikne na tejto fakulte


Foto: V Trnave sa otvorí nové kreatívne centrum. Vznikne na tejto fakulte
Galéria: 12 fotiek
Foto: FMK UCM

Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave sa rozhodla podporovať mladé talenty. Jej Fakulta masmediálnej komunikácie v pondelok otvorila nové kreatívne centrum. Jeho hlavnou zložkou bude podnikateľský inkubátor s odborníkmi z kultúrneho, ale aj kreatívneho priemyslu. 


Kreatívne centrum Skladová vzniklo na základe výzvy ministerstva kultúry, ktorá mala mobilizovať kreatívny potenciál v regiónoch. „Zameriava sa však aj na fotografickú, mediálnu a marketingovú tvorbu. V kreatívnom centre sa budú riešiť napríklad aj témy ako tvorba komunikačnej stratégie, reklamnej kampane, identity značiek alebo kreatívnych konceptov,“ informuje fakulta.

„Poskytneme priestory na fotografovanie, tvorbu audiovizuálnych diel a podcastov. Študenti zase získajú možnosti angažovať sa v oblasti digitálnych hier a audiovizuálneho priemyslu. Ten zabezpečíme inkubačnými a akceleračnými podnikateľskými programami, odborným mentoringom, prednáškami a workshopmi,“ uviedla dekanka fakulty Ľudmila Čábyová.

Múzeum hier či tréningový priestor na e-športy

Zrekonštruovaná plocha mala celkovo rozlohu približne 650 metrov štvorcových. Univerzita vybudovala dve nové multifunkčné miestnosti pre tímovú prácu a prednášky, co-working, debarierizovnú plochu a technologicky zrekonštruovala tri špecializované laboratóriá. Celková výška výdavkov bola naplánovaná na 1,44 milióna eur, pričom na technológie bolo vyčlenených 400 000 eur. Výška spolufinancovania bola 72 000 eur. 

„Návštevníci kreatívneho centra môžu využiť aj tréningový priestor elektronických športov RedBull Gaming Hub či štúdio na komentovanie a streamovanie hier, ktoré sú súčasťou fakulty,“ doplnil Andrej Brník, prorektor Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave pre rozvoj a spoluprácu s praxou. Okrem toho dodáva, že Kreatívne centrum obsahuje aj múzeum hernej histórie, štúdio rádia Aetter, redakciu najoceňovanejšieho vysokoškolského časopisu na Slovensku – Atteliér alebo laboratórium špecializujúce sa na neuromarketingový výskum.



Správy e-mailom Zapnúť upozornenia Poslať tip Nahlásiť chybu