ŽOS Trnava dostalo 160-miliónovú zákazku, spolu so Škoda Transportation dodajú 25 vlakov pre ZSSK


Foto: ŽOS Trnava dostalo 160-miliónovú zákazku, spolu so Škoda Transportation dodajú 25 vlakov pre ZSSK Foto: slovakrail.sk/sk/aktuality

ŽOS Trnava v konzorciu so spoločnosťou ŠKODA TRANSPORTATION podpísali zmluvu so Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. na dodanie 25 vlakových elektrických jednotiek v hodnote 160 miliónov eur bez DPH. Konzorcium spoločnosti uspelo vo verejnej súťaži vyhlásenej v apríli minulého roka.

Projekt bude financovaný z fondov Európskej únie, a to prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020, ďalej z prostriedkov nenávratného finančného príspevku zo zdrojov Kohézneho fondu, zo štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov.

Je to zatiaľ najväčšia investičná zmluva, aká bola podpísaná od samotného vzniku ZSSK v roku 2005.

Priebeh tendra bol podľa spoločnosti vďaka ústretovým úkonom, zohľadnení námietok, ako aj transparentnému prístupu v koordinácií s EK bezproblémový. V elektronickej aukcii boli dokonca dvaja veľkí hráči (ŠKODA TRANSPORTATION a Stadler Bussnang AG). 

„Sme presvedčení, že jednotky úspešného uchádzača budú kvalitné a budú spoľahlivo fungovať. S cieľom dodržania potrebnej kvality tohto vozňového parku sme v rámci vyhláseného tendra nastavili náročné zmluvné kritériá kontroly kvality a prevádzkyschopnosti vozidiel. Navyše s podobnými jednotkami, ako tie, ktoré majú byť dodané, máme už dnes pozitívnu skúsenosť, takže aj v budúcnosti predpokladáme hladký priebeh dodania, ako aj udržania ich kvality,“ hovorí Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.

Takmer všetky vlaky budú montované na slovensku. Premávať budú v okolí Žiliny

„Som rád, že vozidlá budeme montovať na Slovensku v spolupráci so ŽOS Trnava, kde majú mnohoročné skúsenosti s týmto typom prác. Verím, že sa naša spolupráca osvedčí a spoločne dodáme ZSSK moderné a vysoko kvalitné vozidlá pre regionálnu dopravu,“ hovorí Jaromír Jelínek, obchodný riaditeľ ŠKODA TRANSPORTATION a. s.

Nové elektrické jednotky budú nasadené do regionálnej dopravy na elektrifikovaných tratiach pre rýchlosť 160 km/h a napätie 3 kV a 25 kV. Dodať by ich mali do 24 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy, a to v dvoch verziách: kratšej s dĺžkou 80 m a s kapacitou 247 sediacich cestujúcich (13 ks) a dlhšej, 106-metrovej, s kapacitou 343 sediacich cestujúcich (12 ks).


Každý vozeň súpravy bude mať klasické usporiadanie dvoch podvozkov a každá elektrická jednotka bude mať tri hnacie podvozky. Vďaka tomu budú mať súpravy vynikajúce jazdné vlastnosti na všetkých elektrifikovaných tratiach Slovenska a umožnia spoľahlivé dodržiavanie cestovného poriadku aj v náročných zimných podmienkach.

Nové vlaky prinesú cestujúcim viacero vymožeností. Okrem moderného interiéru budú vlaky vybavené aj wi-fi pripojením a oddelením pre imobilných cestujúcich.

Nástup do vozňov bude nízkopodlažný, poprípade zabezpečený výsuvnými schodmi. Interiér by mal byť vybavený pohodlným sedením, bez priechodných dverí, s klimatizáciou, elektrickými zásuvkami, LED osvetlením a doplnený priestorným moderným WC.

Súpravy ponúknu aj informačný a komunikačný systém, monitorovanie bezpečnostnými kamerami a wi-fi pripojenie na internet. V každej jednotke bude aspoň jedno oddelenie pre imobilných cestujúcich aj so špeciálne prispôsobeným WC, ako aj priestor na prepravu detských kočíkov a bicyklov


 

 



Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: Železničná spoločnosť Slovensko