Znečistená voda v Skalici sa stáva medzi miestnymi opäť veľkou témou. Kým pred niekoľkými mesiacmi upozorňovali na nahromadenú špinu vo vodných filtroch, daný problém sa ešte viac vyeskaloval. Pitná voda, ktorú denne používajú na varenie či umývanie sa, je sfarbená do hneda, čo v nich vyvoláva obavy.
Zúfalí Skaličania sa tak pýtajú, či majú naozaj v tomto kúpať svoje deti. Situáciu môže síce čiastočne vyriešiť vodný filter, avšak ani táto možnosť podľa nich nie je úplne ideálna.
Ako už upozorňovali v minulosti, ani to im nedáva istotu, že znečisteniu úplne predídu. Mnohí sa už stretli s tým, že nahromadená špina ich nejedenkrát prekvapila aj v sitkách. „Nie je týždňa, aby sa nečistili sitká na batériách alebo pračkách,“ hnevajú sa.
Vzhľadom na pokračujúcu nepriaznivú situáciu volajú po riešeniach. Tvrdia, že mesto v spolupráci Bratislavskou vodárenskou spoločnosťou by mali podniknúť efektívne kroky, pretože mať takúto vodu a neustále plné sitka nie je naozaj v poriadku.
Zdá sa však, že problémové sú len niektoré časti. Niektorých daná situácia prekvapila. Tvrdia, že u nich doma vždy tiekla čistá voda. Premýšľajú tak, či majitelia dotknutých bytov čistia potrubia v bytovom dome, keďže u nich sa doposiaľ nikto nesťažoval.
Problémovými majú byť najmä lokality Na trávnikoch či Široká ulica. Znečistená voda trápi nielen obyvateľov bytoviek, ale aj domov. Jeden z miestnych odfotil stav vody vo svojom dome. Ako možno vidieť z fotografie, je v rovnakom stave ako tá v bytových domoch.
„My to máme v Holíči tak isto. Už som alergická na tie blbé rady, že denne musíme piť len čistú vodu. Odkiaľ?“ pripája sa obyvateľka blízkeho mesta, ktorej domácnosť sužuje rovnaký problém.
O stanovisko sme požiadali Bratislavskú vodárenskú spoločnosť. „Bratislavská vodárenská spoločnosť intenzívne komunikuje so samosprávou kvôli možným problémom so senzorickou kvalitou vody, ktoré sa môžu vyskytnúť v niektorých lokalitách. Tie môžu byť spôsobené zrejme zmenami tlaku vody vo vodovodnom potrubí,“ ozrejmuje situáciu hovorca spoločnosti Matúš Stračiak.
Ako dodáva, koncepčným riešením má byť pripravovaná investícia na identifikovaných potrubiach. Obyvateľom odporúča, aby jednotlivé prípady bezodkladne hlásili na nonstop poruchovom dispečingu. Následne BVS zabezpečí analýzu vzoriek vody či prípadný preplach potrubia. Identifikuje sa aj to, či problém nie je v domových rozvodoch.